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TOPIC UFFICIALE The Elder Scrolls Online

Discussione in 'The Elder Scrolls VI' iniziata da Mesenzio, 3 Maggio 2012.

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  1. Jesus_Jazz

    Jesus_Jazz Livello 1

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    Sì, beh, questo è praticamente un altro gioco :D
     
  2. gidol

    gidol TTT

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    Mah... diciamo che al momento sono solo concept... secondo me (da fan di tes) dico che è davero un rischio enorme... più che altro il sistema di combattimento... sinceramente in un tes non ce lo vedo il sistema di combattimento di wow, dovrebbero trovare il modo di lasciare invariato quello gia presente e utilizzarlo online, il che sarebbe possibile ma ho molti dubbi...
     
  3. Baratheon

    Baratheon Livello 1

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    non posso fare a meno di quotare alla grande.....
     
  4. f5f9

    f5f9 si sta stirando Ex staff

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    complimenti!imitano KOAR (che è stato un fisco)
     
  5. Emelos

    Emelos Editore Editore

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    Solo concept mica tanto. Molti di quelli sono screen ingame e non sembra tanto diverso da un WoW aggiornato. Lo stile inoltre è molto vicino a quello di TOR. Commercialata allo stato puro.
     
  6. Bomby617

    Bomby617 Livello 1

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    Guardate il lato positivo potremo vedere tutta Tamriel .... :D

    E vedendo le immagini .... niente visuale in prima persona ..... di sicuro non lo comprerò ..... sono solo curioso di vedere com'è Black Marsh da fan argoniano.
     
    A Guardia-di-Whiterun piace questo elemento.
  7. Emelos

    Emelos Editore Editore

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    Mi chiedo quanto gli convenga mostrare già ora tutta Tamriel. SI bruciano tutte le ambientazioni dei prossimi TES in un colpo solo.
     
    A cridus piace questo elemento.
  8. Bomby617

    Bomby617 Livello 1

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    Dici che partiranno da una regione per poi espanderla con tutte le altre ?
     
  9. Emelos

    Emelos Editore Editore

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    Da quello che sta emergendo si parla di un approccio alla WoW: aree sbloccabili a condizione di essere ad un certo livello. Gli sviluppatori e gli artwork parlano di diverse regione di Tamriel, alcune mi pare inedite.
     
  10. Morte

    Morte Ex Redattore Avelloniano Ex staff

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    Se non sono fessi faranno sicuramente così, per offrire espansioni in seguito (in pieno stile WoW insomma)...Comunque lo stile somiglia a ToR perchè mi sembra di aver capito che userà lo stesso engine (Hero Engine).....e facendo 2+2 ora capisco il significato di questi vecchi articoli:

    http://www.gamasutra...php?story=16368

    http://www.planetxbo...crolls_MMO_Fire

    Quindi la cosa è da anni che era in cantiere...

    Comunque per chi fosse interessato su neogaf hanno riassunto l'articolo che vi ho postato in screen:

    -Releasing 2013 for PC/Mac

    -Developed by ZeniMax Online Studios

    -MMORPG

    -250 Person Team

    -Started development in 2007

    -"This time, saving the world from the awakening of ancient evil is only the beginning. What happens when hundreds or thousands of prophesied heroes all think that they should be Emperor?"

    -The game is fully voice acted

    -Third person perspective

    -The game uses a hotbar to activate skills like other traditional MMOs

    -Visually it looks like other Hero Engine MMOs like SWTOR

    -The general art style is kind of like RIFT or Everquest 2

    -You can't be a werewolf or vampire

    -Crafting, alchemy, and soul stones will exist in an unrevealed form

    -There will be Daedric Princes like Molag Bal, the primary antagonist, and Vaermina, "whose sphere of influence extends to the dream world and the nightmares of mortals", along with some unnamed others

    -Constellations will be in the game a la Mundus stones (which work like guardian stones) and also give the answer to things like block puzzles where you step on the blocks in a certain order

    -Tons of towns ranging from Imperial City, Windhelm, Daggerfall, Sentinel, Mournhold, Ebonheart, Elden Root, Shornhelm, Evermore, Riften, and a lot more

    -Radiant AI will not be present

    -There will be mounts, but no flying mounts

    -Fast travel exists in the game in the form of wayshrines, which are also your ressurection point, and you can teleport from one wayshrine to any other wayshrine you have already visited

    -There most likely won't be dragons

    -Sneaking will be in the game, but how it is implemented is undecided

    -They're not talking about pets right now

    -There will be no player housing

    -There will be no NPC romances or marriage

    -"It needs to be comfortable for people who are coming in from a typical massively multiplayer game that has the same control mechanisms, but it also has to appeal to Skyrim players."

    -Features most of Tamriel including Skyrim, Morrowind, Summerset Isle, and Elseweyr.

    -"Not all provinces are included in their entirety; Zenimax Online is keeping large areas inaccessible to save them for use as expansion content. Nonetheless, every major area is represented to some extent."

    -As an example, Windhelm is fully implemented, but Winterhold and the mages' college won't be in at launch.

    -There are three player factions:

    --Ebonheart Pact: The Nords, Dunmer, and Argoninans

    --Aldmeri Dominion: Altmer, Bosmer, and Khajit

    --Daggerfall Covenant: Bretons, Redguard, and Orcs

    -"Recreateing the freedom Elder Scrolls players expect within the World of Warcraft-style mechanics Zenimax Online is using for this MMO would be impossible without changing the way that players interact with the world."

    -As such, the game uses a hubless design

    -For example, you don't necessarily pick up a quest to do the following, but if you kill all the necromancers in an undead barrow, a shade you free at the end will reward you.

    -However, to help you find these events, various NPCs you talk to will tell you where they are happening and put a marker pointing them on your map, which is obviously totally different than receiving a quest.

    -Not all quests will have NPCs that indicate where they are

    -The game uses MMORPG genre standards such as classes, experience points, and other traditional MMORPG progression mechanics, but they try to present it "around the core fantasy presented by traditiona Elder Scrolls games" such as traveling around and righting wrongs or seeking riches

    -The game world is very large relative to Skyrim

    -You can explore almost anything you can see

    -the game is set 1000 years in the past

    -You can't master every discipline

    -The imperials are an enemy to all three factions, lead by the noble Tharn family and the King of Worms, Mannimarco, and are hatching a plot to take over all of Tamriel

    -But BEHOLD, Mannicmarco is scheming with Daedric prince Molag Bal to take over the world behind the Tharn's back

    -Also, your soul has already been stolen by Molag Bal, which is the reason you can come back from death over and over again, and the starting plot is that you're fighting Molag Bal to get your soul back from him

    -Hitting the level cap takes about 120 hours

    -Each faction has their own leveling content

    -An example quest is the story of Camlorn, where you have to stop evil werewolves who have their eyes set on conquest. First, you have to do a "standard MMO kill and collection quest" to sto ghosts from attacking some mages and soldiers. The ghosts are reliving a battle that the werewolf leader was in. You summon a ghost to find out what's going on, and the ghost tells you to wear her dead husband's armor to re-experience the battle he died in. You then get transported hundreds of years into the past to fight this battle. During this battle, you can choose to save the dead man's wife or to pursue the Werewolf leader. ZeniMax chooses to save the man's wife, who then tells you that the Werewolf leader is weak to fire. This information is helpful when you fight him, but you don't actually need to do this quest before fighting the werewolf leader if you don't want to. Basically, you can skip parts of quest chains if you want, but you get some benefit for playing the whole thing. Also, whenever you go back to the town you just saved, everything there hails you as a hero.

    -The game features three faction PvP where you fight to take over keeps and use trebuchets and other siege weapons to help do it. At the high end, you can have 100 v 100 battles. There are also farms and mines you can try to take over. Mots of this happens in Cyrodiil where your goal is to take over and hold the Imperial City to get faction wide bonuses for it. If you have played Dark Age of Camelot, this probably sounds familiar. For those who haven't, essentially the entire zone is a giant PvP area will all sorts of points of interest.

    -The most accomplished PvP player on your faction becomes emperor whenever you take over the capital

    -When you take over Cyrodiil, you will be able to adventure in it as a hostile city a la Kvatch

    -The game will have raids and heroic modes for its dungeons as end game content in addition to faction PvP

    -There is also balanced PvP for people who prefer eSports

    -The game will also have high end public dungeons

    -Public dungeons are essentially instances that aren't actually instanced, so anyone can be in them, so imagine a World of Warcraft dungeon that featured everyone on the server in the area instead of just your party

    -There are standard instanced dungeons as well

    -Back on the topic of the skillbar, you have a limited number of skills you can use at any given time, and can change them whenever you're out of combat

    -The number of skills is equal to (paraphrase) "a light and heavy attack with your current weapon that take up the first two slots, a few more spells related to your class, and an ultimate in the last slot".

    -The ultimate is used once you gain enough finesse, which is earned by doing well in combat

    -You also get a bonus loot chest if you're soloing and max your finesse, and you can also build finesse by comboing with other players

    -For example, a rogue can put oil on the ground that a mage can set on fire

    -A fighter can also spin in the firestorm a mage puts down, which sends out fireballs

    -If you've seen Guild Wars 2 videos, the above will seem familiar

    -You can't combo with the abilities of enemy players though, so if an enemy faction player drops an oil slick, you can't set it on fire

    -The Thieves Guild and Dark Brotherhood will be presented, but in what form isn't detailed as their contnet is hard to recreate in an MMO setting

    -NPCs will try to work together and use player like behavior when fighting you, and (at least to my understanding) have stamina as well

    -They want the AI to be good, so instead of enemies in a dungeon sitting around and waiting to be pulled, you will be attacked by the entire room and they will try to react to how you are playing

    -The claim was not demo'ed to Game Informer

    -You destroy dark anchors to gain reputation with the Fighter's Guild. They are large hooks that fall from the sky pseudorandomly and have Daedric guardians next to them. They are easier to kill with a group, and once destroyed, everyone who participated gets a reputation boost with the Fighter's Guild, and eventually nets you rewards like new skills and abilities.

    -The combat model will not be real time due to latency

    -The combat is based around a stamina bar which you can use to sprint, block, interrupt, and break incapacitating effects

    -Blocking is the primary focus of these abilities, and can do things like stopping the secondary effects of attacks such as an ice spell slowing you

    -Stamina also applies to PvP, so stamina management (and wearing down your enemy's stamina) is important, as your crowd control abilities might be on a long cooldown, and if you use them before the enemy player runs out of stamina, they will probably just block the effect

    -ZeniMax feels that having the stamina bar will help break down the Holy Trinity as stamina allows you to do things like tank

    -However, healing is still a big part of the game

    -There is also no aggro mechanic in the game, which is part of the reason stamina blocking and healing exist

    And I think that's everything super major. There is still a fair amount about PvP and questing in the article, so feel free to check it out if you're interested in the game.

     
  11. Jesus_Jazz

    Jesus_Jazz Livello 1

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    La cosa che mi suona strana è che si focalizzino solo sul mondo pc, quando Skyrim anche su Xbox Live è arrivato terzo sul podio dei giochi più gettonati. Inoltre gli utenti Xbox che già pagano la gold mensile (o annuale come il sottoscritto) per giocare in rete, di solito sono meno parchi nello spendere soldi per eventuali dlc.
     
  12. Dingir

    Dingir Livello 1

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    Possono anche fare un mmorpg, l'unica preoccupazione riguarda i prossimi TES single player che potrebbero essere influenzati pesantemente nello stile grafico/gameplay da questi giochi online. Basta vedere che fine hanno fatto Starcraft II e Diablo III, la Blizzard ha adottato lo stesso stile grafico di wow (IMHO penoso) per i suoi successivi giochi, andando a perdere in originalità.
     
  13. Morte

    Morte Ex Redattore Avelloniano Ex staff

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    Io più dello stile grafico mi preoccuperei del rischio di strupi vari al lore storico...

    Dovranno inserire degli eventi finora mai mostrati, credo, e che influenzeranno comunque un futuro TESVI....e dato che nei MMORPG il lore conta quanto un 2 di bastone con briscola a coppe (o meglio, ha un certo peso, ma di certo non viene curato con la stessa premura usata nei capitoli in single), non sono affatto ottimista su questo aspetto...

    Già di per se il lore non è mai stato molto chiaro nella spiegazione e concatenazione degli eventi, per via di un lavoro non sinergico tra i vari autori che si sono susseguiti....ma ora non vorrei che le cose si complicassero ulteriormente...

    Se c'è una cosa che ho sempre apprezzato della saga di TES è proprio il lore...lasciando quindi stare le critiche a tutti gli altri aspetti, questo è stato sempre affascinante dal mio punto di vista...

    Se ora dovrà tener conto degli eventi del MMO, non la vedo come una cosa affatto positiva...a prescindere poi se il MMO risulterà essere divertente o meno...
     
  14. Diego Seimei Galli

    Diego Seimei Galli Livello 1

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    Se è ambientato 1000 anni prima come dicono, vuol dire che han già in programma altri TES per nostra fortuna.

    La scelta del periodo è una specie di salvavita, possono sempre creare catastrofi che rimodellano il mondo o scongiurano zozzerie varie.

    Detto questo sono comunque molto perplesso e torno a dire...Internet ha rovinato il mondo!!
     
  15. Guardia-di-Whiterun

    Guardia-di-Whiterun Livello 1

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    Ed io che facevo quelli della Bethesda persone intelligenti e non avide di soldi...... Questa è l'ennesima prova di quanto sarà penoso questo titolo... Spero sia un vero fiasco, perchè altrimenti i successivi potrebbero essere influenzati da questo abominio.
     
  16. bruco

    bruco Ex staff Ex staff

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    La cosa che mi preoccupa è questo: La saga Warcraft degli strategici in tempo reale è stata soppressa da un MMPORG. (con mio grande dispiacere).

    La saga di KOTOR è stata interrotta da un MMPORG (sempre con mio ancora più grande dispiacere).

    La serie TES...?!
     
    Ultima modifica da parte di un moderatore: 4 Maggio 2012
  17. Morte

    Morte Ex Redattore Avelloniano Ex staff

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    Ragazzi scusate ma visto che qui tira un'aria troppo tesa, cerco di sdrammatizzare con un pò di ironia da Neogaf:

    [​IMG]

    TROLOL!!! :lol:
     
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  18. cridus

    cridus Livello 1

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    sei pazzo. non hai idea di quanto sia stato importante.
     
  19. Mesenzio

    Mesenzio Contemptor Deum Editore

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    Insieme alle prime notizie sul gioco, che si preannuncia molto simile a quanto possiamo vedere attualmente nel panorama MMORPG, arriva il primo filmato, che non mostra niente del gioco in sé, ma ci dà alcuni indizi sulla storia, ambientata mille anni prima dell'ultimo TES e che vede vacante il trono dell'imperatore.

     
  20. Emelos

    Emelos Editore Editore

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