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TOPIC UFFICIALE Star Wars: The Old Republic

Discussione in 'RPG World' iniziata da Alexious, 24 Novembre 2011.

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  1. EnricoDF

    EnricoDF Livello 1

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    appunto esagerate..=) non voglio dire niente a chi lo compra e a chi ci gioca.. magari quando lavorerò ci giocherò pure io.. però potrebbero far pagare tipo 5€ al mese .. sarebbe più corretto secondo me...
     
  2. theend5

    theend5 Livello 1

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    negli ultimi anni specialmente nel 2011 molti importanti mmorpg stanno diventando free to play e facilmente nei prossi anni quasi tutti sceglieranno questa forma , tuttavia era impossibile per bioware rendere free to play un gioco a cui hanno dedicato oltre 5 anni di sviluppo e impiegato quantita di risorse incredibili , certo , visti i pre-order avrebbero ripagato tutto lo sforzo economico fatto anche con un abbonamento inferiore , tuttavia hanno deciso di equiparare i prezzi al mercato attuale e specialmente a wow , cmq hai ragione non tutti posso spendere cifre cosi , l'unico lato positivo è che tieni fuori dal game un sacco di BM .............
     
  3. TheDoc

    TheDoc Fantasma

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    Anche io ho ricevuto la mail, ma non il codice per accedere alla beta...
     
  4. desfer

    desfer Mr. Roboto Ex staff

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    Star Wars: The Old Republic - Ultime informazioni prima dell'uscita

    [align=justify]Come vi abbiamo già detto nei giorni scorsi, nonostante il rilascio ufficiale di Star Wars: The Old Republic sia previsto per il 20 dicembre, già alcuni si stanno divertendo con il nuovo MMORPG di casa Bioware. Sono coloro che hanno scommesso sulla qualità del prodotto ed hanno ordinato il gioco anche mesi prima dell'uscita. Ma proprio questi utenti rischiavano di imbattersi in un fastidioso contrattempo: il codice per registrare il prodotto, contenuto nelle confezioni, rischiava di non essere disponibile a tutti, a causa di possibili ritardi dei corrieri. Il termine per la registrazione, originariamente previsto per il 20 dicembre, è stato, quindi, spostato al 22.

    A parte questo piccolo contrattempo, risolto prima che potesse avere delle ripercussioni, la qualità del prodotto è ulteriormente confermata da Bioware che garantisce, stando alle dichiarazioni presenti nel sito ufficiale, un lavoro constante anche dopo l'uscita. Nuove missioni, maggior spessore alle gilde e al PvP, battaglie spaziali sempre più epiche, come da tradizione Star Wars, sono solo alcune delle migliorie che andranno ad aggiungersi al già corposo titolo.

    Infine, per "stuzzicare l'appetito" in questi tre giorni, è stato rilasciato un nuovo video-diario di sviluppo, nel quale vediamo contrapposte le classi del Sith Warrior e dello Smuggler.

    http://www.youtube.com/watch?v=xAxAjPzo-so
     
  5. desfer

    desfer Mr. Roboto Ex staff

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    Finalmente Star Wars: The Old Republic

    [align=justify]E' ufficialmente cominciata " l'era della vecchia repubblica": da oggi il nuovo MMORPG di Bioware è disponibile per tutti gli utenti e, per l'occasione, è stato rilasciato un interessante video-diario che racconta le fasi di sviluppo di questo titolo.


    La risposta del pubblico è stata entusiasmante, tanto da provocare una congestione dei server nei giorni scorsi, quando a giocare erano soltanto coloro che avevano effettuato il preoridine. Bioware, pur ammettendo che la cosa potrebbe ripetersi, ha subito garantito che farà di tutto per non fare aspettare i propri utenti. Finora sono stati messi a disposizione 140 server ma il numero è destinato a salire già dai prossimi giorni.

    Secondo alcune stime, nel periodo di lancio, The Old Republic potrebbe registrare 1,5 milioni di iscrizioni, ma in casa Bioware non si lasciano entusiasmare da questi numeri. Per bocca del game director James Ohlen, infatti, veniamo a sapere che sono stati approntati diversi piani per rendere il gioco redditizio, anche qualora non riesca a toccare i picchi di iscrizioni raggiunti, in passato, da Word of Warcraft. Consci che il successo del MMORPG di Blizzard sia un evento più unico che raro, e che il mercato non sia più quello di prima, per questa tipologia di giochi, i Bioware non si lasceranno cogliere impreparati da nessun risultato.

    In compenso si sono già registrati i primi credit farmers, persone che offrono crediti di gioco in cambio di soldi reali. Non serve ricordare come tale pratica, oltre ad essere illegale, vada a compromettere tutta l'esperienza di gioco.
     
  6. Emelos

    Emelos Editore Editore

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    Il vero successo, se ci sarà, si vedrà tra un paio d'anni. Comunque è probabile che in questi primi 6 mesi rientrino abbondantemente dei costi sostenuti a produrre il gioco, è dopo che inizieranno a macinare sul serio.
     
  7. Fabrian Darkon

    Fabrian Darkon Livello 1

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    C'è una vaga speranza che Bioware, prenda in considerazione di aprire un server italiano e di conseguenza tradurre il gioco in italiano?
     
  8. desfer

    desfer Mr. Roboto Ex staff

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    E' molto improbabile.
     
  9. Emelos

    Emelos Editore Editore

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    Decisamente improbabile. Prima dovranno rifarsi dei costi di sviluppo nei prossimi mesi poi inizieranno a pianificare già espansioni compatibilmente con il successo ottenuto.
     
  10. desfer

    desfer Mr. Roboto Ex staff

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    Star Wars: The Old Republic arriva a Times Square

    [align=justify]Come vi abbiamo già detto, Star Wars: The Old Republic, in questi primi giorni, ha ricevuto una risposta entusiastica da parte del pubblico. La cosa ha fatto molto piacere ad EA e Bioware che, in virtù del notevole investimento di risorse e denaro ( si parla di una cifra intorno ai trecento milioni di dollari ), hanno riposto molte speranze in questo titolo. Appare, quindi, scontato che un fallimento sarebbe difficilmente digeribile e creerebbe un serio pregiudizio ai piani futuri di Ray Muzika e soci.

    Intanto non si ferma la macchina del marketing, come testimonia questa curiosa "invasione" di Times Square:

     
  11. theend5

    theend5 Livello 1

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    cmq se il problema sono i dialoghi , fidati che è inglese basilare , anche uno studente di terza media capisce il senso delle frasi ........
     
  12. desfer

    desfer Mr. Roboto Ex staff

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    Star Wars: The Old Republic raggiunge un milione di iscritti



    Hanno passato un buon Natale in casa Bioware: Star Wars: The Old Republic ha superato ogni più rosea aspettativa e, in pochi giorni, ha toccato il traguardo di un milione di iscritti. Mai nessun MMO aveva raggiunto tale obbiettivo in così poco tempo.

    Secondo i primi dati ufficiali, sono stati creati più di 3,8 milioni di personaggi e la guerra di numeri tra Jedi e Sith si attesta in un sostanziale pareggio ( 510 mila contro 550 mila ). Questi numeri sembrano destinati a crescere nei prossimi mesi, per grande gioia di EA.
     
  13. KingMob

    KingMob Campione Games Area

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    Uè ragazzotti. Se a qualcuno interessa unirsi ad una Gilda io sto nell'accademia della forza http://accademia-della-forza.enjin.com. Tutta gente simpatica è tranquilla (io che sono niubbissimo, questo è il mio primo mmorpg mi sono trovato benissimo) . E' orientata al PvE e farà qualcosa RP ogni tanto. Giochiamo su Nightmare Lands. Se vi interessa date un'occhiata al sito. Nella home c'è il manifesto di gilda. Oppure whispatemi in game. Sono Shageek.
     
  14. desfer

    desfer Mr. Roboto Ex staff

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    Prima patch per Star Wars: The Old Republic



    Purtroppo sempre più spesso giochi appena usciti risultano essere afflitti da numerosi bug. Non si sottrae a questa "maledizione" neanche Star Wars: The Old Republic che, nonostante la particolare cura riposta da Bioware, ha provocato diversi disagi a parte dell'utenza. Il più fastidioso consiste nell'impossibilità, riscontrata da alcuni, di completare la procedura di installazione, la quale si interrompe per poi ricominciare da capo, inchiodandosi così in un loop senza fine. Finora non è stata trovata alcuna soluzione se non quella di installare il gioco in un secondo PC e, dopo, copiare i file nel primo. In attesa che il problema venga ufficialmente risolto è stata rilasciata la prima patch che va fixare diversi altri bug:

    1.0.1 Patch Notes 12/27/2011
    Classes and Combat
    Combat Bug Fixes
    • Fixed a bug that could cause the global cooldown to display incorrectly in the UI.
    • Abilities that require Companion Characters now always correctly require a companion.
    • NPCs no longer attempt to engage vanity pets in combat.


    Imperial Agent
    Operative
    • The tooltip for Acid Blade now displays the correct information.


    Companion Characters
    Companions
    Kira Carsen
    • Fixed an issue that could cause Kira's affection progression to become blocked.


    Bug Fixes
    • Companion Character dialogue now plays at the correct volume.


    Crew Skills
    Gathering Skills
    Slicing
    • Rewards from Slicing have been reduced to bring them into balance with other skills.
    • Adjusted incorrect values for medium slicing boxes.


    Bug Fixes
    • Corrected an issue that could cause some gathering nodes to appear as unharvestable.


    Flashpoints and Operations
    Flashpoints
    Mandalorian Raiders
    • Crowd control immunity has been removed from several members of the Enemy Boarding Party.


    Colicoid War Game
    • An issue that prevented some players from mounting turrets in this Flashpoint has been corrected.


    The Red Reaper
    • Darth Ikoral now uses his abilities correctly.


    Directive 7
    • Mentor now resets correctly if he defeats the player group.


    Bug Fixes
    • All players in a group who have a daily Flashpoint mission now get credit for completing that Flashpoint.


    Operations
    Eternity Vault
    • Fixed an issue that could cause players to instantly die when affected by Soa's knockback.
    • Turrets in Normal Mode no longer behave as turrets from Hard Mode.
    • Players are now able to properly obtain loot from chests.
    • The Ancient Pylons now spawn enemies at the correct intervals.


    Karagga's Palace
    • Players no longer need to reset this Operation if they do not defeat Bonethrasher.
    • Corrected an issue that caused some players to become stuck at the throne room door.


    Items
    Bug Fixes
    • PvP lockboxes can no longer be sold for credits.
    • Fixed incorrect item rewards from PvP leveling lockboxes.


    Missions and NPCs
    Missions
    Imperial
    • A New Master: Defeating Teeno no longer causes him to surrender on top of Phyne, making him difficult to interact with.
    • General Faraire: All of Khourlet's Elite Guards are now accessible by the player.


    Bug Fixes
    • Fixed a mission-related issue that could cause poor performance and client crashes on Taris for some players.


    NPCs
    Bug Fixes
    • Corrected several instances of non-interactive NPCs appearing and disappearing from the player's view.


    PvP
    Warzones
    General
    • Rewards for winning Warzones have been increased.
    • Warzone completion rewards have been decreased.


    Bug Fixes
    Voidstar
    • Corrected an issue that could prevent some players from entering the Voidstar.
    • Made adjustments to prevent attacking players from reaching the doors in the reactor core before bridges are extended.


    UI
    Bug Fixes
    • Fixed a bug that could prevent players from accepting pending mission rewards.
    • Targeting a friendly player no longer occasionally displays incorrect text for the character's name.
    • Corrected an issue that could cause some auction expirations to behave incorrectly.
    • The splash screen no longer displays longer than the "accept changes" dialogue when changing resolutions on some computers.
    • Master Looter now works correctly for items being looted from chests.
    • The server select screen no longer displays over the character select after being disconnected for being away.
    • Corrected an issue that could cause mission mapnotes to disappear when a new mission is obtained.


    Miscellaneous Bug Fixes
    • Special characters no longer display incorrectly in the French credits.
    • Remaining baby names have been added to the credits.
    • Corrected a link that displayed in French and German versions when the servers are unavailable.


    Bioware e le sottoscrizioni a pagamento.



    In una recente intervista, rilasciata ai redattori di Joystiq, Ray Muzyka e Greg Zeschuk, co-fondatori di Bioware, hanno affrontato l'argomento delle sottoscrizioni a pagamento per i MMO.

    Nonostante negli ultimi tempi ci sia stata una grande prolificazione di giochi online free-to-play, in casa Bioware la formula delle sottoscrizioni a pagamento viene ritenuta indispensabile per rientrare degli enormi costi previsti dallo sviluppo di titoli "tripla A", quale è Star Wars: The Old Republic.

    In compenso un team della software house canadese è al lavoro su titoli free-to-play, ancora segreti, basati su brand del passato ai quali, però, i fan sono ancora affezionati. Qualcuno ha detto Jade Empire?

    Star Wars: The Old Republic per Mac ?



    Dopo due settimane dall'uscita del gioco, e dopo aver battuto diversi record, Star Wars: The Old Republic continua a toccare le vette delle 350 mila presenze giornaliere. E' un dato molto significativo, anche alla luce del fatto che Word of Warcraft, titolo che ha dominato il settore negli ultimi anni, non ha ricevuto particolari contraccolpi. La vera sfida, per il MMORPG targato EA, inizierà nei prossimi mesi quando gli utenti dovranno decidere se pagare ancora il canone mensile o passare al gioco successivo.

    Nel frattempo Bioware non sta attendendo inoperosa ma, analogamente a quanto è stato realizzato per altri titoli, sta valutando la possibilità di sviluppare una versione di Star Wars: The Old Republic per Mac. Di conferme ancora non ce ne sono ma, a sentire Ray Muzyka e Greg Zeschuk, l'eventualità non è neanche così remota. Indubbiamente l'utenza Mac, già testata da Bioware con i due Dragon Age, potrebbe contribuire in maniera significativa al successo "della Vecchia Repubblica".

    Star Wars: The Old Republic entra nel Guinness dei primati




    [​IMG]


    Riferirsi a Star Wars: The Old Republic usando l'espressione "gioco da record", ormai, non è più solo un modo di dire. Il nuovo MMORPG di casa Bioware, infatti, è entrato a pieno titolo nel Guinness Book of World Records Gamer's Edition 2012 in qualità di videogioco con più dialoghi nella storia. Non sono, quindi, passate inosservate le oltre 200 mila linee di dialogo, interamente doppiate da attori professionisti, che rendono il titolo in questione una vera e propria "esperienza videoludica".

    Un riconoscimento importante che risponde a tutte le critiche, molte delle quali prive di fondamento, che Bioware ha ricevuto in questi mesi.

    Star Wars: The Old Republic - I primi ban



    Ad inizio settimana è scoppiata la polemica, sul Bioware Social Network, quando si è diffusa la voce dei primi ban in Star Wars: The Old Republic. L'ira dei fan si era riversata sulla software house canadese colpevole, secondo le indiscrezioni, di aver allontanato alcuni utenti che, sfruttando un bug, erano riusciti ad accumulare ingenti quantità di crediti.

    Il problema, come ha poi chiarito Bioware, era che questi utenti non si limitavano a raccogliere risorse per il proprio personaggio, ma si erano dati al gold farming, vendendo crediti di gioco in cambio di denaro reale.

    Star Wars: The Old Republic - Rimandata la patch 1.1




    Attesa per oggi, la patch 1.1 di Star Wars: The Old Republic è stata rimandata a data da destinarsi. Il ritardo, sicuramente di pochi giorni, è dovuto alla necessità di eseguire ulteriori test sulle modifiche che l'aggiornamento produrrà.

    Rise of the Rakghouls, questa la denominazione della patch, oltre a fornire molti fix, andrà ad aggiungere nuove missioni e nuovi contenuti per il PvP.

    Superato questo piccolo ritardo, i fan dovranno attendere solo qualche settimana per il prossimo aggiornamento: il game director James Ohlen ha, infatti, rivelato che entro Marzo verrà rilasciata la patch 2.0 che si preannuncia, sin da ora, veramente corposa.

    In attesa di ulteriori sviluppi, pubblichiamo di seguito le specifiche dell'update 1.1

    General



    • Anti-aliasing is now available and can be enabled in the preferences menu.

    Classes and Combat

    General

    • Healing caused by crowd control abilities no longer generates threat.
    • Tooltips for abilities modified by skill points now display correct damage values.

    Guard

    • This ability now transfers to a new friendly target without requiring deactivation on the previous target.
    • Activating this ability while targeting a guarded or invalid target will still toggle the Guard ability off.
    • A distinct visual effect is now present on characters using Guard on another character, and another effect is now present on the guarded character if they leave Guard’s range.

    Taunt

    • A new visual effect has been added to the user and the target of the Taunt ability for the duration of its effect.

    Jedi Consular

    • Project: This ability no longer shakes the screen of onlookers.

    Shadow

    • Battle Readiness: Now allows Combat Technique to trigger once every 3 seconds.
    • Combat Technique: Healing received through Combat Technique has been increased, scales properly at higher levels, and can only be triggered once every 4.5 seconds.
    • Slow Time: This ability’s damage has been increased by 15% and it now slows the movement speed of all affected targets.

    Jedi Knight

    • Force Leap: This ability no longer functions on Portable Holo Dancers.

    Sith Inquisitor

    Assassin

    • Dark Charge: Healing received through Dark Charge has been increased, scales properly at higher levels, and can only be triggered once every 4.5 seconds.
    • Overcharge Saber: Now allows Dark Charge to trigger once every 3 seconds.
    • Wither: Damage has been increased by 15% and it now slows the movement speed of all affected targets.

    Sith Warrior

    • Intercede: This ability no longer functions on Portable Holo Dancers.
    • Shatter: this ability’s tooltip now correctly reflects its damage; damage from this ability has not been adjusted.

    Imperial Agent

    Bug Fixes

    • Corrected an issue where activating cover, using Explosive Probe, and then using Snipe could cause Snipe to be interrupted.

    Bounty Hunter

    General

    • Incendiary Missile: This ability is no longer misclassified as an Area of Effect ability.

    Companion Characters

    General

    • C2-N2 and 2V-R8 no longer vocalize crafting commentary during combat.
    • The Carbonized Stream companion ability no longer breaks prematurely.

    Companions

    Kira Carsen

    • Fixed an issue that caused players to be unable to progress in Kira’s affection conversations. Players previously affected by this issue can now speak to Kira and progress normally.

    Bug Fixes

    • Companions will now sell trash items when requested, regardless of group size.
    • Companion healing abilities no longer apply a permanent green effect on the character.
    • Fixed an issue that caused Companion Characters to sometimes have the incorrect appearance in cinematics.

    Crew Skills

    Bug Fixes

    • Corrected an issue that prevented recently completed Crew Skill missions from showing up in the next list of available missions.
    • Fixed a bug that could cause Crew Skills a character didn’t have to appear in the Crew Skills window.
    • Players can no longer loot harvesting nodes they do not have the appropriate Crew Skill for after a group member harvests (but does not loot) a node.

    Flashpoints and Operations

    General

    • A new level 50 Flashpoint, Kaon Under Siege, is now available for play in Normal and Hard Modes!
    • The Gav Daragon and the Ziost Shadow have been expanded to accommodate the Kaon Under Siege gateway.
    • The difficulty of some non-boss enemies in Flashpoints has been adjusted.
    • Enemies now drop credits more frequently in Flashpoints.

    Flashpoints

    Cademimu

    • General Ortol’s rocket fire damage no longer occurs when the rocket is not active.

    The Black Talon

    • Some enemies in this Flashpoint are no longer invisible.

    The Foundry

    • Corrected an issue that could cause the final boss to become stuck at 10% health.

    The Battle of Ilum

    • Krel Thak’s Allied Weequay Pirates have had their toughness reduced in Hard Mode.

    The False Emperor

    • The Sith Entity’s affliction ability now properly deals damage in Hard Mode.
    • HK-47 now has the correct amount of health in Normal Mode.

    Operations

    Eternity Vault

    • Players are now able to successfully loot the chest after defeating the Infernal Council.
    • Perimeter Defense Cannons have been re-tuned and have improved targeting behaviors.
    • Soa’s Mind Trap and Force Throw abilities no longer target the same player multiple times; they now target every player in the group once.
    • Ball lightning enemies summoned by Soa deal damage in a smaller radius.
    • The Annihilation Droid’s rocket burst attack no longer deals double damage in 16-player Operations.
    • Soa now summons fewer ball lightning enemies during the final round in 16-player Operations.

    Karagga’s Palace

    • Four new bosses can now be battled by players in Karagga’s Palace!
    • Players no longer get stuck attempting to exit the Karagga’s Palace phase.

    Bug Fixes

    Flashpoints

    • Corrected an issue that prevented some enemy NPCs from spawning in Flashpoints.
    • The correct error message now displays when a player attempts to enter a different Flashpoint than the rest of the group.
    • Flashpoint gateways no longer display as orange in incorrect circumstances.
    • Fixed an issue that prevented Flashpoint difficulty from being set properly.
    • Fixed an issue that caused mapnotes directing players to some Flashpoints to not appear correctly.
    • Corrected map issues that made locating mission objectives on the Gav Daragon difficult.
    • Fixed an issue preventing some players from opening a chest after a boss fight if the group was previously defeated by the boss.

    Items

    General

    • An Item Modification Table has been added to the Supplies areas of the Republic and Imperial Fleets.

    PvP

    • Battlemaster Gear Tokens have been converted into Battlemaster Commendations, which can be used to purchase any Battlemaster gear. This allows players to purchase any piece of gear instead of requiring them to purchase the piece indicated by the token.
    • Battlemaster Bags now contain Battlemaster Commendations instead of Battlemaster Gear Tokens. They still also contain Champion Commendations.

    Missions and NPCs

    General

    • All Bonus Series missions and their required missions can now be abandoned.
    • Certain Wampas on Hoth that were preying on lower-level characters have had their level reduced.

    Missions

    Imperial

    • Pressure Points: The Lerantha Lurker no longer engages players in combat before completing its spawn sequence.
    • Geroya be Haran: Objectives related to this mission now glow when selected.
    • In Cold Blood: Enemies that use Armor Piercing Cell during this mission no longer each stack a debuff on the player.
    • Shadow Spawn: The Sith Spawn no longer knocks players down for longer than intended.
    • Thuggish Behavior: Corrected an issue that could cause the player to remain stuck in combat during this mission. The required kills to complete this mission have been reduced.

    Republic

    • Climbing the Ladder: A conversation related to this mission no longer ends prematurely.
    • Droid Clean Up: Corrected an issue that caused the bonus mission to persist in the player’s mission log.
    • The Summit: The difficulty of the encounter with Sidone has been reduced.
    • Vivicar Awaits: Lowered the amount of enemies that attack the player during the step “Find a Way Past the Force Field.”

    NPCs

    Bug Fixes

    • Jilcoln Cadera’s abilities now correctly take into account whether a player is immune from knockbacks.
    • The “Primal Destroyer” World Boss on Belsavis is now “Overwhelming” as intended.
    • The World Boss “The First” on Dromund Kaas no longer inhibits Bounty Hunter’s Rapid Shots, and Imperial Agents will no longer be knocked out of cover during combat with it.

    PvP

    General

    • The shuttle room in Dorn Base Command Center on Hoth is no longer considered contested territory.
    • Ka on Voss is now a PvP Sanctuary.

    Warzones

    • Level 50 players now participate in their own Warzone bracket and will not be matched with lower-level players.

    Ilum

    • The daily and weekly mission objectives in Ilum now require defeating enemy players and/or collecting armaments from the center objective.
    • Players now gain increased Valor from player kills in Ilum.
    • Players now gain increased bonus Valor for kills based on the number of objectives controlled by their faction.
    • Increased bonus Valor is now granted for player kills when defending an objective your faction owns.
    • A notification is now displayed when a player gains Valor.
    • Three new respawn points have been added for each faction.
    • Companions are now restricted from the PvP objective area on Ilum.
    • Notifications are now displayed when enemy players are close to an objective.

    Bug Fixes

    General

    • The scoreboard value for “Highest Protection Per Single Life” now functions correctly.
    • Players who have left a Warzone can no longer receive an MVP vote from teammates.
    • Your PvP status will now be toggled automatically upon leaving a PvP region.
    • Additional feedback is now provided when a player attempts to toggle their PvP flag.
    • The Bolster tooltip now more accurately represents the buff’s effects.

    Huttball

    • Corrected a rare issue that could cause the Frogdogs to be declared the winner in a 0-0 match even if the Rotworms held the ball last.

    Ilum

    • Mountable turrets in Ilum no longer deal damage to targets behind them or outside their range.
    • Turrets no longer immediately dismount the player after use.

    UI

    Maps

    • Fixed a bug that prevented the minimap title from displaying when loading into the game or refreshing the UI.
    • Corrected an issue that caused some mapnotes to disappear from the minimap when other mapnotes were updated.

    Items

    • Item hyperlinks now display stats for crafted research items properly.
    • Item hyperlinks no longer display erroneous additional information relating to schematics when examined.
    • Attempting to place a non-mission item into the mission inventory now displays an error message.
    • Dragging equipment onto the character paper doll no longer prompts an item deletion notice. Items dragged to the paper doll are now equipped if possible.
    • Item set bonuses now appear on the tooltip when viewing an item on a vendor.
    • Items that can be modified now display with the correct loot color in the loot roll window.
    • Comparative tooltips now correctly display stat differences when mousing over items in the Crew Skills window.

    Bug Fixes

    • Fixed the tooltip display for ability cooldowns over one hour in length.
    • The interface for splitting stacks of items now displays correctly.
    • Servers that are online now always display on top of servers that are offline in the Server Select screen.
    • Corrected a typographical error in the “Additional Commands” context menu option.
    • Players nearby a player who achieves a new Legacy level no longer receive the Legacy level-up notification.
    • Legacy name display preferences now persist when travelling between planets.
    • A new confirmation dialogue now appears when submitting spam reports in game.
    • Sorting now works correctly in the Guilds tab.

    Miscellaneous Bug Fixes

    • The owner of a holocall conversation is no longer shown in the last frame of the cinematic.
    • The spacebar button is now recognized when a player presses it to progress after a loading screen even if the spacebar button has been re-bound.
    • Additional issues that could impact performance on Taris have been addressed.
    • Vanity pets can no longer be considered targets for any abilities.
    • Corrected an issue that could cause some preferences to reset to defaults upon area transitions.
    • An Aim Datacron on Ilum is now accessible and no longer repeats its initial cinematic once used.
    • A Datacron on Coruscant is no longer blocked by unintentional collision.
     
    Ultima modifica da parte di un moderatore: 17 Gennaio 2012
  15. desfer

    desfer Mr. Roboto Ex staff

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    SW:tOR diventerà free-to-play



    Se non è un necrologio, poco ci manca. Infatti, nonostante le ingenti risorse investite da EA e Bioware (la maggior parte sottratte a progetti quali Mass Effect 3…sigh n.d.r.), e nonostante un avvio più che promettente, “Star Wars: the Old Republic” non è riuscito a mantenere un numero di utenti significativo, arrivando in questi mesi sotto il milione di giocatori.

    Ecco quindi che SW:tOR passerà, a novembre, alla formula del free-to-play, nel disperato tentativo di attrarre nuove persone. Ovviamente continuerà ad esistere la modalità a pagamento che garantirà un accesso completo a tutte le funzionalità del titolo.
     
    Ultima modifica da parte di un moderatore: 4 Agosto 2012
  16. Vincentvega

    Vincentvega Livello 1

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    Tutta 'sta ansia di buttarsi nel lucroso mondo dei mmorpg e poi "finisce" così ?? In Bioware dovrebbero lavarsi con l'acqua santa..e comprare dei cervelli magari..
     
  17. Jesus_Jazz

    Jesus_Jazz Livello 1

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    Posso dire una cosa poco signorile? Ci godo! :D
     
  18. Lord of Tamriel

    Lord of Tamriel L'Erba Cattiva Ex staff

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    Sarà una buon motivo per provarlo :) Non ho mai fatto abbonamenti per giocare e credo che mai li farò, tanto prima o poi quasi tutti i MMORPG in parte o in totale diventano free to play...
     
  19. Jake-Kast

    Jake-Kast Livello 2

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    Free dite ? Potrei anche provarlo giusto per vedere se la storia è degna di un kotor 3... considerando che in maggioranza i giocatori lo definiscono più single-player che mmo.
     
  20. bruco

    bruco Ex staff Ex staff

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    Ben gli sta alla BioWare, così imparano a non aver realizzato Kotor 3.
     
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